måndag 7 mars 2011

HISS / DISS

Nu kommer en hiss/diss som jag tycker.. Vi börjar med diss..

"Unga mammor/pappor"
Men enligt mig så förstår jag inte hur man kan bli mamma när man är typ 15-16 år till och med yngre eller nått år äldre.. På riktigt, är det verkligen så KUL att "förstöra" sin ungdom bara för man inte kan skydda sig? Och sen så ska man välja att behålla det - men snälla nån.. Jag kan inte sätta mig in i era situationer exempelvis eftersom jag själv inte varit gravid eller har barn.. Men det här är vad JAG tycker och om ni blir upprörda och sånt så förlåt! Men ärligt, jag skulle aldrig klara av att ha ett barn, eller jo de skulle jag den första veckan sen skulle jag vilja "lämna ifrån mig det" asså, jag tycker jag är för liten, och jag skulle aldrig, aldrig någonsin behålla ett barn när jag är 15(!!!) eftersom man går i 9an då, man har inte ens en utbildning.. Hur kul kommer det att vara när man knappt kan utbilda sig och man har definitivt inget jobb, kanske extra jobb.. Men nej unga mammor och pappor är en fet DISS för mig eftersom jag själv aldrig hade klarat av det.. 

Falska "vänner"..
Är det någon som tycker om dem? Asså man kan berätta saker som man hoppas att kommer stanna hos den personen och inte gå vidare, och sen helt plötsligt kommer det ett rykte om de smygande och alla runt omkring dig pratar om det.. Ja, det är så fittigt.. Jag hoppas att mina vänner inte är såna och att de jag säger till er stannar hos er och aldrig kommer nån annan stans!


Mina föräldrar.. 
Är dem inte de bästa som finns? Tror nog alla mina fyra syskon kan säga det samma, det finns inga som ställer upp så bra som ni - mamma & pappa! Ni har verkligen funnits för mig de senaste veckorna och jag är verkligen tacksam för det! Jag kommer få världens bästa 18 års present, min lilla hundvalp och eventuellt en liten del av tatueringen betald! Kan det bli bättre 18års present, nej verkligen inte! Nej helt klart är MINA föräldrar VÄRLDENS bästa, och jag skulle aldrig byta ut er mot någon annan i hela världen! Puss!

Att bo i "stan".
Det finns nog ingenting bättre än att bo precis där jag bor! Det är 10 minuter till centralen, det är 10 minuter till skolan! Jag har nära till ett centrum och kan gå där och strosa och titta hur mycket jag vill. Det finns också natur nära så man kan gå mysiga promenader och inte bara asfalt. Nej jag gillar att bo här och jag kommer nog inte på ett bra tag att välja att flytta ut till landet igen, utan nej jag trivs här i storstaden och när jag själv flyttar hemifrån ska jag bo nära här. Jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar